środa, 10 lutego 2016

Interaktywne niedrukowalne książki cyfrowe Google

Google Creative Lab we współpracy z brytyjskim wydawnictwem Visual Editions wprowadził do sprzedaży pierwsze książki z nowej interaktywnej serii, mającej wykorzystywać dynamiczne możliwości internetu. Będą to pozycje, których nie da się opublikować w formie drukowanej.

Google zerwało z modelem "książki interaktywnej" w dotychczasowym rozumieniu, gdzie multimedia (rysunki, filmiki) wykorzystywane były głównie do rozszerzenia tekstu. Pozycje, które będą ukazywać się w ramach projektu „Editions at Play” nie zostały jedynie przełożone na formę cyfrową, ale powstały z myślą o smartfonach i tabletach, a ich wydrukowanie w formie tradycyjnej będzie praktycznie niemożliwe.

Pierwszym z tytułów jest „Entrances & Exits” Reifa Larsena - książka stworzona przy użyciu Google Streetview. Czytelnik porusza się po interaktywnej mapie, odkrywając kolejne ustępy tekstu. Publikacja jest reklamowana jako „książka, która podróżuje po świecie”. Z kolei pozycja „The Truth About Cats & Dogs” to dwa dzienniki fikcyjnych artystów próbujących ze sobą współpracować, co rodzi wiele kłótni. Czytelnik ma możlwiość  obserwacji powstających wpisów, a także decydowania, z punktu widzenia którego artysty chce śledzić historię. Kolejne tytuły serii mają pojawić się w kwietniu.


Książek wydanych w ramach „Editions at Play” nie można pobierać. Po zakupie korzystamy z nich w przeglądarce.



Źródło: booklips.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będziemy wdzięczni za Twój komentarz. Pamiętaj, że każdą myśl możesz wyrazić w sposób kulturalny, jeśli tylko tego zechcesz.