Zamiast taniej plastikowej zabawki, wartościowa książka – taka promocja obowiązuje we wszystkich restauracjach McDonald’s w Wielkiej Brytanii przez następne 5 tygodni. Chodzi tu oczywiście o popularne zestawy Happy Meal, które skierowane są do najmłodszych klientów sieci.
Taka zamiana oznaczać będzie zapewne mnóstwo niezadowolonych dzieci,
przyzwyczajonych do zabawki obecnej w każdym zestawie, ale firma chce w ten sposób promować czytanie książek.
Pomysł może wydawać się nieco dziwny, ale biorąc pod uwagę ilość Happy
Meali sprzedawanych każdego dnia, uczyni on McDonald’s największym w
kraju dystrybutorem książek dla dzieci.
Akcja o nazwie „Happy Readers” ruszyła w weekend i ma pełne wsparcie ze strony National Literacy Trust, które przy okazji informuje, że 30% brytyjskich dzieci nie posiada żadnej książki! Teraz może się to zmienić, bo już testowa wersja programu, którą przeprowadzono w ubiegłym roku, zakończyła się z wynikiem 9 milionów rozdanych egzemplarzy.
Zachęcanie dzieci do czytania poprzez oferowanie im hamburgera oraz
frytek może i jest kontrowersyjnym pomysłem, ale skoro tylko odnosi
pozytywny skutek, to trzeba liczyć na to, że podobne akcje wkrótce
zagoszczą także w innych krajach.
Źródło: http://www.geekweek.pl/aktualnosci/15169/happy-meal-w-uk---ksiazka-zamiast-zabawki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Będziemy wdzięczni za Twój komentarz. Pamiętaj, że każdą myśl możesz wyrazić w sposób kulturalny, jeśli tylko tego zechcesz.