27 tysięcy wierszy pojawiło się 1 kwietnia w Warszawie: w przestrzeni miejskiej, kawiarniach, klubach i niezależnych księgarniach. To pierwsza odsłona akcji „Wiersze w mieście”, która zrodziła się ze znanej kampanii „Wiersze w metrze”, a zarazem pierwsza taka promocja poezji w Polsce.
Wiersze opanują miasto na cały miesiąc, pojawiając się na 27 tysiącach różnorodnych nośników – na plakatach, przystankach komunikacji miejskiej, w centrum Warszawy, na ogrodzeniu Łazienek Królewskich. Ponad sto warszawskich kawiarni wyda kilkanaście tysięcy kubków z kawą „ubranych” w poezję. Wiersze zawisną też w klubach, a kameralne księgarnie i miejskie biblioteki ukryją zakładki z poezją w wybranych książkach.
Organizatorem projektu „Wiersze w mieście” jest EUNIC Warszawa, czyli Stowarzyszenie Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej w Warszawie. Wiersze zostały napisane przez szesnastu europejskich poetów, a niektóre z nich zostały stworzone specjalnie na tę okazję. Motywem przewodnim akcji jest Europa wraz z całym swoim bogactwem kulturowym, ale też współczesnymi problemami.
Źródło: lubimyczytac.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Będziemy wdzięczni za Twój komentarz. Pamiętaj, że każdą myśl możesz wyrazić w sposób kulturalny, jeśli tylko tego zechcesz.